Jumaat, 22 Mei 2009

PEPERIKSAAN

Peperiksaan PKSR2 bermula pada 19 Mei - 22 Mei 2009...
ikut jadual peperiksaan, nawal kena jaga kelas tahun 2 sahaja berganti dengan kak Ana.
kene plak hari rabu dan khamis kak Ana MC....bila dari stat paper hari tu...sampai paper lain...
peljar tahun 2 tanya...asyik ustazah je...cikgu ln x de?...
mesti budak boring...
hehe...
Paper PI tahun 2 dah disemak...tiada seorang pun yang dapat 100%...

SAMBUTAN HARI GURU

SK LAMBOR KANAN menyambut Hari Guru pada 18 Mei 2009.
atas meja di bilik guru penuh dengan pelbagai hidangan....MACAM2 ADA...
acara permainan guru-guru dijalankan dan nawal satu kumpulan dengan kak Mala, cikgu Murat, Ju, Kak yan, dan kak Paridah...
dapat nombor 4...acara sumo 5.
Tahniah kepada kumpulan yang menang...

Sabtu, 16 Mei 2009

SELAMAT HARI IBU

SELAMAT HARI IBU...

buat ibuku tersayang....FARIDAH BT. SAID...TERIMA KASIH mak,
melahirkan, menjaga, mendidik nawal sampai sekarang..
walaupun nawal belum menjadi ibu, tetapi, nawal dah merasa bagaimana kesusahan mak
mengandungkan nawal n anak2 mak yang lagi 7 orang...
alhamdulillah, alah nawal tak seteruk mak yang berbulan tak bangun..cuma bangun untuk solat..
makan nasi pun tak lalu...
terima kasih sebab ucapkan "SELAMAT HARI IBU" untuk nawal walaupun belum menjadi ibu..
mak kata 'BAKAL JADI IBU'...
X sabar nak balik cuti ni...nak minta mak masakkan asam pedas keladi n murtabak...
lau beli kat p.mlm kat cini...x sesedap yang mak masak.



mak....Faridah bt. Said
juga, selamat hari lahir....5 Mei 1950



"SELAMAT HARI IBU"
buat ibu mertuaku di P.sena..
Mak Ha....terima kasih mak...
minggu lepas,mak demam, x berapa sihat.
alhamdulillah, abang edy bawa mak p amik ubat.
kami, x dapat balik...
sekarang, mak dah sihat cikit...alhamdulillah.

SELAMAT HARI GURU

SELAMAT HARI GURU
buat semua guru-guru di Malaysia..
Buat guruku, guru SKGS, SABAR, SMKA AL-IRSYAD....
tidak kira di mana semua berada, jasamu tetapku kenang..
terima kasih...
buat teman2 SK Lambor Kanan, syukran...
sepanjang tempoh saya menjadi pendidik di sini, banyak pengalaman, ilmu yang saya peroleh..
bermula awal tahun 2007 sehingga hari ini...alhamdulillah.
terima kasih juga buat suami tersayang...
terima kasih kerana memahami kerjaya na...
semoga kehidupan kita sekeluarga sentiasa di bawah rahmatNYA..amin.


lirik lagu Tema HARI GURU 2009

GURU PEMBINA NEGARA BANGSA

Bersedia melangkah megah
Walaupun sukar baktiku curah
Demi mu ibu pertiwi
Sumpah ku lafaz janji kukota

Berikrar eratkan bangsa
Kukuhkan cinta kepada Negara
Berjasa terus berjasa
Menyebarkan ilmu tiada batasnya

Guru Pembina Negara Bangsa
Gagah perjuangkan visi Negara
Bangunkan jiwa yang pelbagai rupa
Demi agama dan nusa tercinta

Guru Pembina Negara Bangsa
Tetap Unggul senadakan suara
Sehaluan menggapai matlamatnya
Cemerlang dan gemilangkan Malaysia


Pencipta Lagu : Khairulrizam bin Khalid
Pencipta Lirik : Ili Nurbahirah bt Baharudin
Pengubah Muzik : Marzuki bin Tambi

Sabtu, 9 Mei 2009

RFC

Radix FC....balik p.sena awal bulan 5 ...p RFC kat Sg.Petani...
jumpa abang edy, k.ct n aiman....
makan jg ayam cikit coz baru lepas p kenduri je...
air kokonya sedap...makan coselow x abis....betul ke eja coselow ni?hehe...
ala yang kubis,carrot n campur mayonis tu...dah teringin,makan...
kamal belikan aiskrim jagung...sedap...lau lalu makan,apa pun sedap...
cuma time tu,perut dah penuh,,
leh isi cikit2 je...
tunggu RFC kat ipoh ni,ntah bila...x da lg pun...
memang ramai orang...jenuh jg beratur...tapi, suruh kamal order...nwl tunggu n cari tempat...
alhamdulillah,lepas tu,terus balik ipoh...

Jumaat, 8 Mei 2009

bubur asyura





hai....yang baju merah tu...eksyen je...kacau cikit2 je...
bergambar bukan main...
tolong mak Ha wat bubur asyura...
yang bawa cikit kat sekolah ritu...
x penah kaco bubur asyura lagi...da juga pengalaman.
kaco dodol tu penah la...cuma sejak stat ngaja ni,
x da la masa tolong mak n makcik kacau dodol untuk raya posa n haji lagi...cuti pun jap je...

kat p.sena...

kenduri

,

SAHLAH & MOHD FADILAH

NI waktu cuti bulan 3 ritu...
P sg.besar.sabak bernam...kami bertolak dari ipoh...
yang lain, dari semanggol...
pak teh, mak teh, pak ndak, mak ndak yang bawa bunga telur tu...
mak njang, abang jen, mak ngah, n all sepupu-sepupu ....
mak abah dah tentu ada...
walaupun tengah alah...ikut juga...
merasa makan masakan orang sana...
bukan ada peluang nak p cna dah...
nasib ada lauk daging ...sedap juga diorang masak...
ayam golek...dah tak mau makan...
petang tu...kami terus ke tanjung malim...
p umah kawan kamal...kenduri jgak...
lepas tu...kami nak ke KL...
tapi, abang cakap, tido kat tanjung malim je la...
so, sok paginya...baru kami bertolak ke KL...
abang beli barang la..

Ahad, 3 Mei 2009

Ikan bakar Tasik Raban

abang kamal bawa p makan kat restoran tasik raban tu...makan ikan bakar...amik masak lemak pucuk paku..sambal belacan n ulam selom...
alhamdulillah kenyang...teringat lepat liat mak masak...rasa x puas mkan...hehe...nanti balik...nak suruh mak masak murtabak la pulah...nak tunggu posa...lambat lagi lau nak makan...hari tu teringin pizza pun...nasib baik la ada adik yang nak tolong buat...caan...ibah...bape kali bakar masuk oven...ada dalam 8 pelengat x silap...puas la sumo yang ada kat umah tu makan...hai! cite bab makan je plak...ni yang wat perut lapar ni...

dah 3minggu nak makan asam pedas keladi...tapi..x balik kg...tup2...p umah ain, makan t.ari tu...diorang jamu asam pedas keladi...dapat juga makan...hehe...tspi, nnti, balik kg...nak mak masak jugak la...nak meratah je..memang dah lama sangat mak x masak asam pedas keladi tu sejak2 mak x tanam keladi..poko pun x de..

abang kamal dok perli yang nawal ada kawan baru...Dr.Ain dah jadi KAK AIN...hehe...dah bape kali jumpe amik ubat...sembang2...dia bahasakan diri k.ain...rasa rapat n mesra lagi la...lagipun, lau p amik ubat...mesti 1jam tu ada la dia bg nasihat...x pernah kurang jamnye..samapi abang kamal yang dok tunggu kat sofa luar pun tetido...

ada lagi yang x dpt makan..Lamp chop..abaang kamal cite yang abang midhat tawarkan diri nak tolong perap n kita kene la masak sendiri...dagingnya...kene beli n bg kat abg midhat la...bila abg kamal cite...tu yang wat teringin tu...ada juga sebut2...tapi...abang kamal cakap la ni..abang midhat tengah bz..x pe la...nanti2 la...cuma mak pesan...jgn makan banyak...kmbing tu panas..

nanti kene tuntut janji la...lagipun..dah penah makan yang abang midhat masak tu...not bad...sedap juga.. :)

khabar gembira

1 Mei 09, balik ke Semanggol n bertolak ke Changlon...dah janji ngan makabah nak teman diorang p umah Ain...
makabah takut x dpt p kenduri 7 Jun ni.ain nikah 1Mei petang..tak sangka dulu...abang ain (abang Mazni ) kawan Kamal...hehe...dia pun nak kawin..nikah 31 Mei ni...Waktu praktikum 05 dulu...dok umah ain sampai 2bulan...
kira ada 2 kali makabah p sana dah...p cna...jumpa la timah, pait n shitoh...da juga diorang sembang tentng dah lulus temuduga..alhamdulillah...Pait,riuh macm dulu gak..dengan ain pun lama x jumpa...dengan diorang lagi2 lamanya tak jumpa..

bertolak...abang kamal la drive...abah kata nak rest kat belakang...tinggalkan WAP kat semanggol...naik avanza...
cadangnya...balik Changlon...singgah P.Sena...n kami balik dengan adik Ya nanti...mak abah singgah umah besan le...
dah alang2 sampai ke sebelah kedah ...x kan x singgah ziarah..

abang Kamal x sampai ati biar abah drive...so, kami ikut balik seamggol...samapi gurun..minta abah drive coz abang Kamal dah letih...ngantuk..bertolak pukul 5.30 dari P.Sena n sampai Semanggol...orang azan maghrib...
malam ni juga...sebelum pukul 12, kami bertolak balik ke P.sena balik...samapi dalam pukul 2 lebih kurang...

Ha!..rupa-rupanya abg non kenal us.amir...walaupun x sekelas...tapi dengan kak Linda, abg non sekelasla...abang non ni..abang ain...dulu waktu kita orang kat UKM..ada la pi umah abang non n kak ina kat Tampin tu...dia balik kg...coz adik dia nikah...
mm...mak akan dapat 2 orang cucu...abang Kamal kata...letih la mak nanti,..balik je...suruh mak masak ni...masak tu la...
nawal pulak kata, abis..sapa lagi nak tolong masak...mak la...minta apa pun mesti dapat...lau dok kat Lambor pun,lau call kata teringin nak makan apa2...mak akan masak la...Lepas kenduri anto k.ela kat sg.besar aritu...dah x berjumpa lagi...minggu lepas diroang balik kg..tapi...nawal n abang kamal x dapat balik...abang bz cikit..

Semoga kandungan k.ela n nawal ni...selamat, dilindungi Allah sentiasa..mak dah ada 2 cucu lelaki...Nawal tumpang gembira...rezki k.ela pregnan awal...
Terdapat ralat dalam alat ini

Senarai Blog Saya

Cari Blog Ini

Catatan Popular