Jumaat, 30 September 2011

OSHKOSH RED FLOWER DRESS



RM 35
SIZE AVAILABLE :
12 MONTH
BERBUTANG DI DEPAN DARI ATAS KE BAWAH

OSHKOSH BLUE PURPLE FLOWER DRESS



RM 35
SIZE AVAILABLE:
5Y
SOLD OUT

Hari Lahir Fitri

Semalam,hari lahir Fitri..dah masuk 2 tahun...29.09.2011..
Semoga ank ummi cepat sembuh dr batuk,selsema..
Jd ank y soleh
dengar ckp ummi n ayah selalu
tadi,ummi ada belikan coklat Milo kecik utk Fitri..
Comot jer Fitri makan.ummi minta cikit pun,x bagi...huhu..
dah letih main,sekarang dah tido...semalam,time tido baru pakai baju baru..
ptg tu x nak pakai..x leh nak paksa2..nangis..
cuma tadi,dok ajak ummi p ayah..nnti malam kita balik p ayah la...
Fitri kena sabar...kena tunggu..k

Rabu, 28 September 2011

DEMAM LAGI

baru2 ni ank2 demam...sekarang dah ok..cuma stil batuk n berhingus...cian la kat ank2 ummi ni...alhamdulillah,syukur sgt2 ank2 ummi x meragam...mgkin diorg tau,ummi je y ada tgok2kan diorg...time ayah ada,ada la jugak ragamnya cikit2...

Fitri pun walaupun dgn berhingus,mahu dia mkn nasi...kdg nak mkn sendiri,kadg tu bersuap...
pg td pun...ajak p ayah awal2 pg td...jaga awal jugak pg tadi.adik jer y tido lg bila angkat masuk kete...Semoga ank2 ummi cepat sembuh ye...ummi bg mkn ubt...Hari2 ayah ty ank2 ayah mcm ner?cihat ker?ok x?..Setakat ni,ank2 ummi n ayah ok2 jer..

ZARA KIDS RED FLOWER DRESS




RM 35
Size available:
4-5Y

Jumaat, 23 September 2011

AIR SERAI

resipi air Serai

(2 liter air serai)

10 btg serai
250 g gula batu
2 1/2 liter air

cara membuat:

potong serai di belah 2
rebus
enak diminum dengan ais batu

Perkembangan Nur Raihana

alhamdulillah,Raihana dah masuk 5 bulan...n x lama lg,abg Fitri pun genap 2 thun.

pada usia 5 bulan ini,Raihana :

sudah duduk x diam..maklumat y ummi dapat bagi bayi y berusia 5 bulan ialah :

1)Pada waktu ini, perkembangan fizikal bayi anda meningkat semakin cepat dan pantas. Jika di ditiarapkan dia dengan mukanya memandangkan ke bawah, dia akan meregangkan tangan dan kakinya dan melengkungkan bahagian belakangnya, dan sekiranya bayi anda terlentang memandang ke atas, dia akan mengangkat kepala dan bahunya. Galakkan bayi anda bermain sambil meniarap: ini akan memaksanya mengangkat kepala dan dada untuk melihat alat mainan atau wajah anda, dan akan membantu untuk menguatkan otot lehernya dan meningkatkan kawalan kepala yang penting untuk membolehkan dia duduk dengan sendiri. Jika anda mengampu bayi anda dengan meletakkan tangan di bawah ketiaknya sambil membiarkannya mengimbangi kakinya atas peha anda, dia akan melompat ke atas dan ke bawah. Masa ini bayi anda dengan senangnya boleh juga membawa objek ke mulutnya untuk di periksa dengan menggunakan mulutnya.

2)mungkin kegemarannya pada masa ini ialah meniup air liur berbentuk seperti raspberi, iaitu berbuih-buih. Pada usia ini, adalah merupakan tabiat biasa jika bayi-bayi mudah terpesona dengan salah satu kebolehan barunya yang mana mereka akan mengulanginya untuk masa yang agak panjang. Ini adalah proses perkembangan yang normal. Kebanyakan bayi akan memahirkan diri dengan sesuatu kebolehan terlebih dahulu sebelum beralih kepada kebolehan yang lebih susah.

3)Pada bulan ini, anda perlu terus menggunakan waktu makan untuk mendakap, memegang dan memanjakan bayi anda – tidak lama lagi bayi anda akan menjadi sangat berdikari dan akan mengelak ciuman dan dakapan anda. Bayi anda mungkin telah menunjukkan tanda-tanda yang dia sudah bersedia untuk makanan pejal -- jika dilihat pengurangan refleks menjelir lidah secara automatik dan peningkatan minat terhadap makanan yang sedang dimakan oleh anda dan orang lain. Walau bagaimanapun, hanya susu ibu atau susu formula yang diperlukannya sehingga dia berusia enam bulan.

bla tgok abg Fitri lari2...n duduk depan dia,muka la gerak terkekek2...hehe.seronok ummi tgk..

Ahad, 18 September 2011

Menu tengah hari

daging ada ayah beli...search resipi d intenet...mm...leh wat daging masak hitam...
blog mana x perasan plak...n wat nasi hujan panas...tapi,x brp menarik sbb pewarna hijau x der.da 2 warna jer...
rasa no bad,tapi ayah x rasa lg...kene tuggu apa ayah nak komen.

Sabtu, 17 September 2011

Rendang ayam kampung

hmm..minggu lepas,dah agak ayah blik hr Khamis,so,dok pk2 nak msak pe..
ayam kampung ayah beli tu,sesuai masak rendang.coz kena masak lama cikit.nak bg lembut dagingnya.rancang nak masak nasi serai sama,tapi,x jd...hehe..masak nasi putih jer.
terlupa plak nak snap gmbar rendang ayam tu...ayah kata sedap gak..,selama ni,mana penah ummi masak rendang. lau ayam tu,wat sup @goreng jer.lgpun,kdg tu,lau masak,ayah pg2 bukn nak mkn sgt..lau msk lebih nnti,bazir jer..jenuh la ummi nak perabih sorg2.
ln kali leh wat lg...mkn ngan pulut kuning ker.
rendang tu,lain cikit...tgk resipi mana ntah,letak rempah kari cikit.
nak masak rendang kemboja belum berkesempatan lg..nnti2 la.
ayah kata,ummi x pnh masak nasi briyani ker,nasi ujn panas ker.ritu dia mkn nasi myk org wat time bulan posa..dia kata SEDAP..
ummi kene bljr2 la wat.nak wat,kene tuggu ayah comfirm balik umah n cukup bhn2 nye.lau x nnti,payah la nak simpan2 lak. tq ayah..bab mkn,ayah x pnh bnyk komen wlupun ummi msk x bape sdap. nnti ummi ltak resipi rendg tu...
Terdapat ralat dalam alat ini

Senarai Blog Saya

Cari Blog Ini

Catatan Popular