Sabtu, 28 Ogos 2010

27 Ogos 2010

hmm...semalam berbuka di Gerbang malam...makan pun x abis...hehe..dah x lalu..posa la katakan..
anakpun makan nsi sikit jer..amik sayur lemak pucuk n rendang ayam..ayah amik lauk ikan masak cabai..
nasi x abis,lauk pun x abis ummi mkn..sayang la plak...
anak dah boleh berjln...tapi...nak dok jugak ats lantai tar tu..ahis baju n seluar kotor..
dalam pukul bpe,baru tido...itupun,kejap jer,

Isnin, 23 Ogos 2010

Ramadhan ke-14

stat semalam,perut mcm x bape sedap jer?mungkin angin...mungkin kurang air kot..
alhamdulillah,Fitri pun leka je bermain sorang2...
dah x bape bnyk kerenah..lapar je,baru merengek2...
pg tadi pun Fitri dah x bape nak meragam...kalu tak,terganggu lah ayahnya itu..
pg td..pukul 7,dah dia terlelap...ummi dah ciap2...dia pun terjaga..
alhamdulillah..mg berpanjangan lah keadaannya itu..hehe..mg dah x meragam selalu..
lagipun,demam tu,,selsema..berhingus..dah bg mkn ubat..mg fitri cepat sembuh ye.amin

Selasa, 17 Ogos 2010

hari ke-8 Ramadhan

hari ke-3 posa,,,kami blik kedah..
sempat 2 kali bersahur dan buka posa 2 kali...
sampai ipoh dah lewat..pkul 2 pg...kira pg isnin la...
n trus blik ke lambor...
tengahhari hri Ahad tu,abang ipar (abang edy)msuk wad..
ependik n ada batu dalam hempedu...
dok kat METRO,S.P...
operate utk buang apendik je...
so,p jenguk satu famili..
mak Ha,tentunya risau...lepas solat zohor..aku tgk mak nangis..
mak mana x risaukan anak...waktu tu,abg edy dlm O.T...
ptg tu,sempt jugk berbuka di umah..
balik,mak belikan lauk n nasi..dah x empt nak masak...
abang?? ummi pun isau jg...coz abang peanh juga sakit perut disebabkan batu karang..
cuma x pnh scan..
da berubat cara tradisional...tp,mcm x pecaya batu y kuar tu,btol2 orang tu kuarkan dr bdn abang...huhu...confuse..
tu yang suruhu abang mkn ubat hemopati yang amik kat k.ain tu..
n dr.dah pesan,jgn kurang minum air..
kalu dah sakit...jenuh nak ubat,so,cegah la awal2..

Khamis, 12 Ogos 2010

Ramadhan

Ramadhan tiba juga...setakat ni.alhamdulillah...bngun sahur...
kdg2 abang balik pun dah lewat...
msak ala kdar je...nak makan berdua..
anak kadg2 jg..kdg2 tido nyenyak je...hehe...
minggu ni blik kedah..mungkin sabtu pg lepas subuh..
rancangnya mcam tu la...
mg selamat blik selamat sampai ke sana n selamat blik cini semula..

Hari Isnin lepas,p bawa anak ke klinik...
bukan pe..risau takut anak kene demam campak...
ubat dah amik..k.ain cakap susu kene bancuh bg cair cikit...
kulit fitri pun x bpe cantik k.ain ckp...
n dekat leher dia selalu naik mcm ruam...kalu teruk..berair je...
mungkin lebih gula...susu tepung y bg tu byk kandungan gula tu..
huhu...cian Fitri...
nanti ummi bg mkan ubat tau...
be a good boy...

Selasa, 3 Ogos 2010

Teluk batik

pg Ahad,bw Fitri ke Teluk Batik...mandi laut..
bukan pg..tp dah dkt tgh hri...hehe..
p ngan adik Ya...
ombak kuat time tu...
2x bw dia dok tpi pantai tu...
dia tkut bla kene ombak tu...
ln kali la ummi bw mandi...
ayah tak ikut...isau je ombak bw kita ni p tengah laut...
kamera pun telupa amik...so,x da la nak snap gbr..
Terdapat ralat dalam alat ini

Senarai Blog Saya

Cari Blog Ini

Catatan Popular