Sabtu, 25 Disember 2010

perkembangan kandunganku minggu ke-24

Pada minggu ke-24 pula, puan akan merasa gembira, sihat dan berpuas hati dengan perjalanan kehamilan puan. Kita akan dapati berat badan kita bertambah secara normal. Perlu kita ketahui bahawa pada minggu ini kedudukan kepala bayi lazimnya berada pada bahagian bawah. Manakala kulit bayi akan menjadi semakin menebal. Namun jangan terkejut sekiranya puan dapati muka menjadi sembap dan membengkak pada ketika ini. Ini kerana tubuh sudah mula menyimpan air yang berlebihan.(www.mengandung.com)

minggu ni,kandunganku akan masuk 24 minggu..6bulan...kira2 4bulan je lg utk menannti kelahiran adik m.Fitri...alhamdulilah,setakat ni,kandunganku x bermasalah...cuma berat bdn bertmbah 3kg hari cek di klinik 13 hb haritu...abang kata,"x makan pun berat naik?"
hehe...ummi senyum jer..hari tu,abang marah juga coz tunggu 2jam utk scan...scan kejap jer...15min...kakak y sblm tu kandungan dia da poblem rasanya..tu y lama doktor scan...tp,ntah la...tp,abang tunggu jgak,dgan ragam fitri tu lg...
Paru-parunya sudah mulai membentuk cabang dan saluran pernafasannya sudah mulai membentuk menyerupai pohon. Berat bada bayi anda sekita 600-610 gram dengan tinggi badan sekitar 30-32 cm.

Tiada ulasan:

Senarai Blog Saya

Cari Blog Ini

Catatan Popular